Rada Miasta Krakowa zgodziła się na wprowadzenie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Krakowa, zwiększając o 16,5 mln zł środki na przebudowę ul. Kocmyrzowskiej. To otwiera drogę do rozstrzygnięcia przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tego ważnego dla mieszkańców zadania.

Bliżej do umowy na przebudowę ulicy Kocmyrzowskiej
Fot. ZIKiT

Przypomnijmy, że w przetargu ogłoszonym przez ZIM na kompleksową przebudowę ul. Kocmyrzowskiej wpłynęły dwie oferty – obie przekraczały środki zaplanowane na to zadanie w dokumentach finansowych miasta. – Stąd wystąpiliśmy z wnioskiem o dokonanie korekt i przesunięć w Wieloletniej Prognozie Finansowej, które pozwoliłyby na zwiększenie finansowania na tę inwestycję w 2022 roku o 16,5 mln zł – przypomina Janina Pokrywa, dyrektor ZIM Kraków.

Podczas sesji 24 stycznia Rada Miasta Krakowa przegłosowała zmianę w WPF. – To umożliwia rozstrzygnięcie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie tego ważnego dla mieszkańców zadania – mówi dyrektor ZIM. Jest więc szansa, że umowa na tę inwestycję zostanie podpisana jeszcze w lutym. Zgodnie z założeniem, w tym roku ma zostać przygotowana dokumentacja projektowa oraz uzyskane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Same prace w terenie powinny rozpocząć się jeszcze pod koniec tego roku, a zakończyć na przełomie 2021 i 2022 roku.

W części leżącej w granicach Krakowa zadanie będzie polegać na rozbudowie 3-kilometrowego odcinka ulicy Kocmyrzowskiej od ul. Darwina do granicy miasta. Dobudowana będzie druga jezdnia, a także przebudowane istniejące skrzyżowania, infrastruktura techniczna, oświetlenie, sygnalizacja świetlna. Wyremontowane i rozbudowane będą chodniki i ścieżki rowerowe, zatoki autobusowe i perony przystankowe. Ważnym elementem zadania będzie też modernizacja torowiska tramwajowego, pętli końcowej i terminala autobusowego.

ZIM zajmie się także przebudową 160 metrów drogi wojewódzkiej nr 776 leżącej już poza granicami Krakowa na terenie miejscowości Prusy. Oba projekty, a więc krakowski odcinek oraz fragment poza granicami naszego miasta będą realizowane w ramach przedsięwzięcia p.n. Usprawnienie połączeń w korytarzu północ – południe w sieci wspomagającej sieć TEN-T.

Co ważne, Miasto ubiega się o unijne dofinansowanie dla części inwestycji leżącej w granicach Krakowa z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.