Od poniedziałku, 11 maja Urząd Miasta Krakowa wydłuża godziny bezpośredniej obsługi mieszkańców. Sprawy w lokalizacjach przy al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielickiej 28a oraz os. Zgody 2 będzie można załatwiać w godz. od 8.00 do 15.00. Do końca tego tygodnia mieszkańcy są obsługiwani do godz. 13.00.

Wydłużone godziny bezpośredniej obsługi mieszkańców
Fot. telewizja.krakow.pl

Klienci są przyjmowani wyłącznie po wcześniejszym umówieniu wizyty. Rezerwacja wizyty jest możliwa przez stronę internetową umawianiewizyt.um.krakow.pl lub telefonicznie.

Zachęcamy jednak do ograniczenia osobistych wizyt w urzędzie do niezbędnego minimum i korzystania z możliwości załatwiania spraw przez internet. Wszelkie informacje dostępne są na stronach bip.krakow.pl oraz obywatel.gov.pl.

W celu zapewnienia bezpieczeństwa klientom i pracownikom, wprowadzone zostało ograniczenie liczby klientów przebywających w budynku – odpowiada ona liczbie czynnych stanowisk obsługi. Dlatego prosimy o przychodzenie do urzędu kilka minut przed planowaną wizytą (wcześniej klient nie zostanie wpuszczony do budynku). Pracownik zajmujący się wpuszczaniem klientów do budynku poprosi o podanie imienia i nazwiska oraz sprawy, w celu potwierdzenia dokonanej rezerwacji i skierowania do odpowiedniego stanowiska obsługi.

Decydując się na złożenie wniosku w Urzędzie Miasta Krakowa, klient może zostać poproszony o chwilowe odsłonięcie twarzy – w celu porównania ze zdjęciem na dokumencie tożsamości (dowód osobisty, paszport). Bardzo prosimy o zastosowanie się do powyższej zasady. W przypadku odmowy, wniosek nie będzie mógł zostać zrealizowany.

Przypominamy także o obowiązku zakrywania ust i nosa oraz korzystania z rękawiczek jednorazowych oraz płynów dezynfekcyjnych. Prosimy także, aby posługiwać się własnymi długopisami.


Szczegółowe informacje o usługach oraz możliwości rezerwacji terminu wizyty w urzędzie:

al. Powstania Warszawskiego 10

  • internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
  • dowody osobiste (przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego) – tel. 12 616 91 49
  • ewidencja ludności (zameldowania, wymeldowania, nadawanie nr PESEL, zaświadczenia z ewidencji ludności) – tel. 12 616 93 32
  • Referat Postępowań Meldunkowych (postępowania administracyjne w sprawie zameldowania, wymeldowania, anulowania zameldowania) – tel. 12 616 93 38, 12 616 93 39, 12 616 93 42
  • Referat Handlu i Usług (zarządzanie Rynkiem Głównym, Małym Rynkiem, placem Szczepańskim, placem Wolnica, czasowe udostępnianie nieruchomości, handel, ogródki gastronomiczne, reklamy, roboty remontowo-budowlane, karty wędkarskie, rejestracja sprzętu do połowu ryb, zezwolenia na utrzymanie chartów, targowiska miejskie i inne) – tel. 12 616 93 17, 12 616 93 82, obsługa wyłącznie w wybrane dni tygodnia: poniedziałek, środa, piątek
  • Referat Obrotu Napojami Alkoholowymi – tel. 12 616 93 04, 12 616 93 06, 12 616 93 10, obsługa wyłącznie w wybrane dni tygodnia: wtorek, czwartek
  • Miejski Rzecznik Konsumentów – tel. 12 616 92 31, 12 616 92 32, 12 616 93 48
  • Potwierdzanie profilu zaufanego – tel. 12 616 91 01

ul. Wielicka 28a

  • internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
  • dowody osobiste (przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego) – tel. 12 616 57 00, 12 616 57 01, 12 616 57 03
  • ewidencja ludności (zameldowania, wymeldowania, nadawanie nr PESEL, zaświadczenia z ewidencji ludności) – tel. 12 616 57 00, 12 616 57 01, 12 616 57 03
  • Biuro Rzeczy Znalezionych, zezwolenia na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z zagranicy – tel. 12 616 57 11, 12 616 56 82

  • Punkt Obsługi Przedsiębiorcy – internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl
  • Wnioski do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej – tel. 12 616 56 00
  • potwierdzanie profilu zaufanego, informacja Punktu Obsługi Przedsiębiorcy – tel. 12 616 56 00

os. Zgody 2

  • internetowa rezerwacja wizyt: umawianiewizyt.um.krakow.pl 
  • dowody osobiste (przyjmowanie wniosków, wydawanie dowodów, przyjmowanie zgłoszeń utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego) – tel. 12 616 87 34, 12 616 87 30, 12 616 87 20
  • ewidencja ludności (zameldowania, wymeldowania, nadawanie nr PESEL, zaświadczenia z ewidencji ludności) – tel. 12 616 87 35, 12 616 87 09

Prosimy o przestrzeganie wymogów sanitarnych, zachowanie bezpiecznych odległości oraz stosowanie się do instrukcji wydawanych przez osoby nadzorujące ruch klientów i wpuszczające do budynków. Ze względu na wyjątkowe okoliczności i zagrożenie koronawirusem, przypominamy o zachowaniu bezpiecznej odległości dwóch metrów. Nie narażajmy siebie i dbajmy wspólnie o zdrowie!

Punkty Obsługi Mieszkańców zlokalizowane w galeriach handlowych pozostają nieczynne.